آخرین اخبار
کد مطلب: 73183
روند قانوني تعطيلي پنج‌شنبه‌ها/ لغو تعطيلي قانون مي‌خواهد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1552

به گزارش سلام لردگان  حميدرضا حاجي‌بابايي، وزير آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، در پاسخ به اين پرسش که «چه ضمانتي براي اجراي تعطيلي پنج‌شنبه‌ها وجود دارد و اينکه وزير بعدي آن را حذف نکند»، اظهار داشت: بند الف راهکار 1،1 در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش بر «متناسب‌ ‌سازي حجم و محتواي کتاب درسي و ساعات و روزهاي آموزشي با توانمندي‌ها و ويژگي‌هاي دانش‌آموزان» و راهکار 21،6 بر «تحول در ساختار و مديريت زمان آموزش در مدارس و تعيين و متناسب‌سازي ساعات و روزهاي آموزشي در طول هفته» اشاره دارد.

وي در واکنش به اين جمله که «اين راهکارها به معناي تعطيلي پنج‌شنبه‌ها نيست و ممکن است وزير بعدي عنوان کند که در نظر دارد روز ديگري را تعطيل کند»، گفت: حرف شما درست است ولي به همين راحتي نمي‌تواند تغيير دهد.

حاجي‌بابايي ادامه داد: در فصل هفتم سند تحول بنيادين آموزش و پرورش عنوان شده است «سياستگذاري و تصميم‌گيري کلان و نيز ارزيابي و نظارت راهبردي فرايند تحول بنيادين نظام تعليم و تربيت رسمي عمومي بر پايه اين سند بر عهده شوراي عالي انقلاب فرهنگي است» و از سوي ديگر در بخش ديگري آمده است «شوراي عالي آموزش و پرورش با استفاده از همه ظرفيت وزارت آموزش و پرورش و ساير نهادها و امکانات کشور مسئوليت بررسي، تصويب و ابلاغ سياست‌هاي اجرايي، طراحي سازوکار تحقق اهداف، اصلاح ساختارها و فرايندهاي مربوط، به روزآوري و ترميم، هماهنگي و انسجام در سياست‌ها و برنامه‌ها و نظارت بر حسن اجراي برنامه‌هاي تحول راهبردي را بر عهده دارد».

وي افزود: بر اين اساس بايد شوراي عالي آموزش و پرورش مصوب کند و ما تمام اين اقدامات را انجام داديم و در شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز مصوب کرديم.

* مگر مصوبه‌اي داريم که گفته باشد آموزش و پرورش چه روزي درس بدهد؟

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به اين پرسش که «آيا تعطيلي پنج‌شنبه‌ها نياز به مصوبه مجلس هم دارد؟» بيان کرد: تا حالا مگر مصوبه‌اي داريم که گفته باشد آموزش و پرورش چه روزي درس بدهد؟ و تنها اين شوراي عالي آموزش و پرورش بوده که تصميم گرفته است.

وي ادامه داد: 17 سال است که پيش‌دانشگاهي روزهاي چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه تعطيل است، چه کسي تصويب کرده است؟

حاجي‌بابايي افزود: چه کسي تصويب کرده که مدارس يک‌نوبته يا دونوبته باشد و چه کسي تصميم‌گرفته است که معلم 32 ساعت يا 34 ساعت درس بدهد؟

وي اضافه کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه، تحول بنيادين بر اساس فلسفه تعليم و تربيت بايد در هيئت دولت مصوب شود که به جز در هيأت دولت، در شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز مصوب کرديم.

وزير آموزش و پرورش تأکيد کرد: اگر قرار است تعطيلي روزهاي پنج‌شنبه تغيير کند، بايد وزير آينده نيز مراحل قانوني را طي کند.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس